Vestforbrænding tilmelder affaldsstationerne (eller som de kaldes: systemerne), så de tømmes første gang i uge 13. Vi kan derfor åbne systemerne og tage dem i brug fredag d. 27. marts 2023.
Ballerup Kommune udsender en officielt skrivelse om opstart af affaldssortering til alle beboerne som et E-boks-brev (eller fysisk, hvis ikke man er tilmeldt E-post).
Derudover leverer Vestforbrænding på vegne af kommunen en startpakke, som består af en køkkenspand inkl. madposer til sortering af madaffaldet, sorteringsguide, sorteringsnet til indendørs sortering.
I samarbejde med Vestforbrændings formidlingstjeneste indkalder vi til informations- og dialogmøde en eftermiddag i april.
I samarbejde med Vestforbrænding vil vi kikke på en ny og bedre indretning af containerpladsen. Her skal vi også opsamling af tekstilaffald, som er en ny fraktion, som skal begynde af sortere fra i løbet af 2023. Det kan snildt foregå på vores containerplads.
5. februar 2023