Bioposer og hundeposer
Afhentning af bioposer og hundeposer
De grønne poser til madaffald, også kaldet bioposer, vil ikke længere blive husstandsomdelt. Fremover skal disse afhentes, og kan afhentes 3 steder i afdelingen.
Ved ejendomskontoret
Ved butikkerne på lilletorv (ved siden af Postnords nærboks)
Ved selskabslokalet
Disse 3 steder, er placeret en gul kasse med låg. I denne kasse findes både hunde- og bioposer. Skulle man have en nabo, der ikke selv kan komme til disse, opfordres der til det gode naboskab.
Læs mere
Den ”kollektive individuelle råderet” til bl.a. køkkener, men…
På afdelingsmødet i år blev det vedtaget, af vi kunne gøre brug af den ”kollektive individuelle råderet” til bl.a. køkkener, men...
Desværre har der siden vores afdelingsmøde vist sig nogle udfordringer, som vi er i gang med at undersøge. Indtil vi kender omfanget af de udfordringer, som Lundegården står med, vil det af fælles økonomiske årsager være fornuftigt at vente med den kollektive individuelle råderet. Derfor har vi måtte sætte den kollektive individuelle råderet i bero indtil videre. Det har vi gjort efter aftale med administrationen, da pengene skal finansieres gennem afdelingen som et fælles lån.
Der er to muligheder for råderet, ”den kollektive individuelle råderet” og ”den individuelle råderet”
Dvs. at der stadig er mulighed for at bruge den individuelle råderet.
Man søger om at lave nyt køkken, og når man har fået tilladelsen, kan man gå i gang. Her skal man selv have pengene eller låne dem. Her er der også mulighed for en nedskrivningsordning over ti år, så de nye beboer overtager lånet, hvis man fraflytter inden de ti år er gået.
Vi har lagt BLs pjecenom råderet her på vores hjemmesiden. Her forklares råderetten, og der er nogle udregninger.
Link til pjecen: https://mit-lu.dk/?page_id=2816&preview=true
Ved den individuelle råderet er det den enkelt beboer, der selv står for de arbejder, som skal udføres. Det gælder naturligvis ikke VVS og el.
Ved den individuelle råderet er der ikke de samme restriktioner lagt ind over køkkenudseende mm. som ved den kollektive individuelle råderet. Dvs. der er lidt mere frirum og selvbestemmelse.
Da man selv optager lånet, er det også en selv der får skattefordelen.
Hvis man bruger den individuelle råderet, kan man bruge de ret fordelagtige indkøbsaftaler, som KAB har med forskellige køkkenfirmaer.
Med venlig hilsen
Afdelingsbestyrelsen
Læs mere
Bekymret for en medborger? Der er hjælp at hente
BEKYMRET FOR EN MEDBORGER?
DER ER NU HJÆLP AT HENTE
Hvis du ser bekymrende adfærd
hos en nabo eller genbo, kan du kontakte Den sociale Indgang (Brydehuset).
Den sociale Indgang går i dialog med beboeren og sørger for den rette hjælp.
Kontakt til Den sociale Indgang
– telefon: 4477 3737
– mail: densocialeindgang@balk.dk
Det er ikke kun for beboere i Lundegården, men hele Ballerup Kommune.
Den sociale Indgang står for en opsøgende og forebyggende indsats.
Det er et team af socialrådgivere, socialpædagoger og mentorer, der skaber kontakt
til og støtter borgere, der er isolerede og sindslidende eller socialt udsatte.
Den sociale Indgang holder til på Linde allé 7 i Ballerup.
Se også Ballerup.dk – Sundhed og Pleje – Den sociale Indgang.
Læs mere
Adgang til containerpladsen…
Vi er opmærksomme på, at der er et problem med tidsloggen på genbrugspladsen. Vores elektriker arbejder på sagen, men vi har udfordringer med styresystemet, så problemet med sommer / vinter tid er endnu ikke udbedret. Du bedes derfor være opmærksom på, at du skal være ude af containerpladsen INDEN kl. 17.00 - ellers kan du ikke komme ud fra pladsen.
Lundegårdens genbrugsplads er pt. åben fra kl. 6.00-17.00. Såfremt du skal af med affald udenfor dette tidsrum, henvises til Ballerup Kommunes genbrugsstation på Energivej 44, 2750 Ballerup.
Vi beklager de gener det måtte medføre.
Med venlig hilsen
Ejendomskontoret
Læs mere
Selskabslokale og Café nu i kalenderen…
Kalenderen på hjemmesiden er nu opdateret med udlejninger i henholdsvis selskabslokalet og caféen. Du kan altså selv tjekke om hvorvidt det ene eller det andet lokale er optaget. Kalenderen opdateres løbende, men der kan ligge reservationer der ikke er lagt ind, så det er ikke 100% sikkert at der er ledigt...
Klik på "KALENDER" øverst på forsiden...
Læs mere
Bioposer og hundeposer
Afhentning af bioposer og hundeposer
De grønne poser til madaffald, også kaldet bioposer, vil ikke længere blive husstandsomdelt. Fremover skal disse afhentes, og kan afhentes 3 steder i afdelingen.
Ved ejendomskontoret
Ved butikkerne på lilletorv (ved siden af Postnords nærboks)
Ved selskabslokalet
Disse 3 steder, er placeret en gul kasse med låg. I denne kasse findes både hunde- og bioposer. Skulle man have en nabo, der ikke selv kan komme til disse, opfordres der til det gode naboskab.
Læs mere
Den ”kollektive individuelle råderet” til bl.a. køkkener, men…
På afdelingsmødet i år blev det vedtaget, af vi kunne gøre brug af den ”kollektive individuelle råderet” til bl.a. køkkener, men...
Desværre har der siden vores afdelingsmøde vist sig nogle udfordringer, som vi er i gang med at undersøge. Indtil vi kender omfanget af de udfordringer, som Lundegården står med, vil det af fælles økonomiske årsager være fornuftigt at vente med den kollektive individuelle råderet. Derfor har vi måtte sætte den kollektive individuelle råderet i bero indtil videre. Det har vi gjort efter aftale med administrationen, da pengene skal finansieres gennem afdelingen som et fælles lån.
Der er to muligheder for råderet, ”den kollektive individuelle råderet” og ”den individuelle råderet”
Dvs. at der stadig er mulighed for at bruge den individuelle råderet.
Man søger om at lave nyt køkken, og når man har fået tilladelsen, kan man gå i gang. Her skal man selv have pengene eller låne dem. Her er der også mulighed for en nedskrivningsordning over ti år, så de nye beboer overtager lånet, hvis man fraflytter inden de ti år er gået.
Vi har lagt BLs pjecenom råderet her på vores hjemmesiden. Her forklares råderetten, og der er nogle udregninger.
Link til pjecen: https://mit-lu.dk/?page_id=2816&preview=true
Ved den individuelle råderet er det den enkelt beboer, der selv står for de arbejder, som skal udføres. Det gælder naturligvis ikke VVS og el.
Ved den individuelle råderet er der ikke de samme restriktioner lagt ind over køkkenudseende mm. som ved den kollektive individuelle råderet. Dvs. der er lidt mere frirum og selvbestemmelse.
Da man selv optager lånet, er det også en selv der får skattefordelen.
Hvis man bruger den individuelle råderet, kan man bruge de ret fordelagtige indkøbsaftaler, som KAB har med forskellige køkkenfirmaer.
Med venlig hilsen
Afdelingsbestyrelsen
Læs mere
Bekymret for en medborger? Der er hjælp at hente
BEKYMRET FOR EN MEDBORGER?
DER ER NU HJÆLP AT HENTE
Hvis du ser bekymrende adfærd
hos en nabo eller genbo, kan du kontakte Den sociale Indgang (Brydehuset).
Den sociale Indgang går i dialog med beboeren og sørger for den rette hjælp.
Kontakt til Den sociale Indgang
– telefon: 4477 3737
– mail: densocialeindgang@balk.dk
Det er ikke kun for beboere i Lundegården, men hele Ballerup Kommune.
Den sociale Indgang står for en opsøgende og forebyggende indsats.
Det er et team af socialrådgivere, socialpædagoger og mentorer, der skaber kontakt
til og støtter borgere, der er isolerede og sindslidende eller socialt udsatte.
Den sociale Indgang holder til på Linde allé 7 i Ballerup.
Se også Ballerup.dk – Sundhed og Pleje – Den sociale Indgang.
Læs mere
Adgang til containerpladsen…
Vi er opmærksomme på, at der er et problem med tidsloggen på genbrugspladsen. Vores elektriker arbejder på sagen, men vi har udfordringer med styresystemet, så problemet med sommer / vinter tid er endnu ikke udbedret. Du bedes derfor være opmærksom på, at du skal være ude af containerpladsen INDEN kl. 17.00 - ellers kan du ikke komme ud fra pladsen.
Lundegårdens genbrugsplads er pt. åben fra kl. 6.00-17.00. Såfremt du skal af med affald udenfor dette tidsrum, henvises til Ballerup Kommunes genbrugsstation på Energivej 44, 2750 Ballerup.
Vi beklager de gener det måtte medføre.
Med venlig hilsen
Ejendomskontoret
Læs mere
Selskabslokale og Café nu i kalenderen…
Kalenderen på hjemmesiden er nu opdateret med udlejninger i henholdsvis selskabslokalet og caféen. Du kan altså selv tjekke om hvorvidt det ene eller det andet lokale er optaget. Kalenderen opdateres løbende, men der kan ligge reservationer der ikke er lagt ind, så det er ikke 100% sikkert at der er ledigt...
Klik på "KALENDER" øverst på forsiden...
Læs mere